Er det tid til lidt selvforkælelse?

Massage har en stor positiv virkning på muskulaturen samt kroppens bløde væv. Det kan fjerne spændinger, forbedre blodcirkulationen, nedbryde affaldsstoffer, der er ophobet i muskler og påvirke lymfesystemet ved at give ny næring og ilt til vævsvæsken.

Nervesystemet stimuleres af massage. Massage er modgift mod stress og de stressrelaterede sygdomme kroppen udsættes for. Ved at bruge fx massage gendannes den energi, der er blevet brugt på stress og kroppens naturlige lægende proces sættes i gang.

Gør noget godt for både krop og sind og bestil en tid til massage på vores klinik i Aabenraa. Vores massører Kamilla og Rikke, er fysioterapeutstuderende og har allerede stor erfaring med massage.

Teknikker og effekt

Korrekt udført massage, har en gavnlig effekt på kroppen. Et af principperne ved massage er at skabe varmeudvikling, dette kan ske på flere måder. Ved udførelse af massage, opstår der friktion mellem de enkelte vævslag. Når disse bevæges mod hinanden; skabes der varme.

Massage øger blodgennemstrømningen i pulsårer og vener, hvilket igen skaber varme. Korrekt udført massage er med til at forøge dræningen af lymfekarrene, så affaldsstoffer lettere fjernes fra vævet.

Massage har en smertelindrende og afslappende effekt, fordi man under behandlingen udløser kroppens endorfiner, der er kroppens eget smertestillende morfinstof.

Massagens vigtigste effekter:

• Varme grundet friktion
  • Øget blodgennemstrømning
  • Lymfedræningen forøges
  • Den øgede åreudvidelse vil give større vævssmidighed
  • Stofskiftet øges
  • Udløsning af kroppens endorfiner, nedsætter smerte og giver større afslappethed i hverdagen