Erhvervsordninger

Fysioterapi på arbejdspladsen

FysioDanmark Aabenraa & Rødekro tilbyder erhvervsordninger til både mindre og større virksomheder og organisationer.

Vi arbejder proaktivt med ergonomi og arbejdsmiljø for at implementere nye vaner og sikre, at alle har de rette forudsætninger for en god og sund arbejdsdag. Herudover ser vi på medarbejderens behov. Har medarbejderen eksisterende skader eller andre udfordringer, tilbyder vi behandling og rådgivning direkte på arbejdspladsen eller på vores klinik.

Nedbringelse af sygefravær og øget arbejdsglæde hos medarbejderne er målet med fysioterapi på arbejdspladsen.

Arbejdsrelaterede skader

Der er stor forskel på arbejdsskader alt efter, hvilken beskæftigelse man har. Typiske arbejdsrelaterede problemer i bevægeapparatet kan være ryg-, lænde- og nakkesmerter. En udfordring som en stor andel af den danske befolkning kæmper med. Problematikker som kan have store konsekvenser for den enkeltes dagligdag. Mange af disse symptomer kan bekæmpes ved at implementere mere fysisk aktivitet, ændre de fysiske rammer og vores vaner på arbejdspladsen, samt fysioterapeutisk behandling.

Sunde medarbejdere genererer større overskud

Raske medarbejdere og medarbejdere der trives performer bedre. Virksomheder der gør en aktiv indsats for sundhed og trivsel på arbejdspladsen har generelt større medarbejdertilfredshed - og det påstår vi, kan ses på bundlinjen. Både i form af øget produktivitet og mindre sygefravær.

Mindre sygefravær

Det fysiske og psykiske arbejdsmiljø er årsagen til omkring en tredjedel af alle sygemeldinger, viser undersøgelser. Sygefravær er ikke det samme som dårligt helbred. Der er ofte er flere faktorer i spil, og sammenspillet mellem disse faktorer, kan føre til højt sygefravær.

Vi tilbyder

Har man stillesiddende arbejde oplever mange hovedpine, smerter i arm og håndled, spændinger og smerter i skuldre og nakke. Vi tilbyder derfor bl.a.:

• Erhvervsordninger med fokus på ergonomi og arbejdsmiljø.
  • Behandlingsordninger – fysioterapi og massage på arbejdspladsen eller i klinik.

Sæt fokus på sundhed i din virksomhed

En firmaaftale hos FysioDanmark Aabenraa & Rødekro er en lille investering i medarbejderne, men med mulighed for stor effektivitet.

I FysioDanmark Aabenraa & Rødekro har vi omfattende viden og erfaring med sundhedsfremme til virksomheder. Vi behandler løbende medarbejdere fra store og små virksomheder i Sønderjylland - og det har vi rigtig gode resultater med. Her kan bl.a. nævnes den Trivselsordning, der er indgået med Aabenraa Kommune om fysioterapeutisk behandling for de flere tusinde ansatte i Aabenraa Kommune. Samtidig tilbyder vi også en række attraktive koncepter, der medvirker til at holde de raske medarbejdere raske og nedbringe sygefraværet.

Kontakt os på tlf. +45 74 62 59 73 for at høre mere om hvad vi kan tilbyde eller kontakt klinikejer og fysioterapeut, Tommy Hansen personligt på e-mail: tommy.hansen@fysiodanmark.dk. Så finder vi sammen frem til en aftale der passer jeres behov.